انواع اکسسوری های ضروری خانه
نوشته شده توسط : ادمین

هرچقدر هم که خوش سلیقه باشید و شیک ترین مبلمان را برای منزل تان انتخاب کنیدکه حتما هم همینطور هست، دکوراسیون منزل شما کامل نخواهد شد مگر با وجود اکسسوری و لوازم دکوری مناسب! در واقع اکسسوری های متنوعی که انتخاب می‌کنید، با اضافه کردن جزئیات بیش تر، به چیدمان شما روح تازه ای می دهند و عمق دید و فضاهای مکث و توجه خوبی پدید می آورند.

انواع اکسسوری ها خانه

به طور کلی اکسسوری منزل انواع زیادی دارد که بسته به نوع فضای که قرار است استفاده شود انتخاب می گردند. به طور مثال برای بخش ها مختلف منزل می توان اکسسوری آشپزخانه، باکس شیشه ای، اکسسوری پذیرایی،اکسسوری ها حمام و سرویس بهداشتی را نام برد.

گلدان دکوری

وسایل دکوری در زیبایی منزل نقش مهمی دارند. استفاده از این وسایل به ایجاد تعادل بصری در محیط کمک می کند. ضمن اینکه از وسایل کاربردی هستند که باید در دسترس شخص باشند. از جمله این وسایل گلدان ، شمع ،کتاب دکوراتیو که در فروشگاه ها زیادی به فروش می رسند.

شمع ها

از این نوع اکسسوری خانه می توان برای تزئین نقاط مختلف از منزل استفاده کرد. به طور مثال در سرویس بهداشتی ،اتاق خواب ،راه پله و اتاق نشمین می توان استفاده نمود. در انتخاب شمع باید دقت داشته باشید تا بتوانید شمع مناسب آن قسمت از فضا ی خانه را تهیه نمایید. از قرار دادن شمع در نزدیک وسایل اشتعال پذیر مانند پرده، مبل و وسایل چوبی پرهیز نمایید.

سبدها حصیری

امروزه انواع شیک و زیبایی از سبد ها حصیری در رنگ ها کرم و قهوه ای برای تزئین و دکوراسیون منزل و پذیرایی استفاده می شود. می توان این اکسسوری کلاسیک را در کنار یکی از مبل ها قرار داد تا جلوه زیبایی پیدا کند.

چراغ رومیزی

برای اینکه فضایی آرام و دنج برای منزل داشته باشیم اکسسوری چراغ رومیزی از جنس چوب و شیشه به زیبایی این فضا کمک می کند. این چراغ سبکی مدرن و جدید به فضا حال و منزل شما می بخشد.

ظروف آشپزخانه سفید رنگ


جالب است که بدانید ظروف آشپزخانه و پذیرایی که داخل آن غذا می خورید جزء اکسسوری آشپزخانه و پذیرایی منزل به حساب می آید. که در حال حاضر ظروف پذیرایی سفید رنگ به عنوان ترند وارد منازل ما شده است. برای پذیرای از مهمانان و خوردن غذا از ظروف غذا خوری مدرن غافل نشوید.

انواع سبک دکوراسیون

اکسسوری های زیبا هر خانه ای را زیباتر می کنند، اما اغلب از جانب نوعروس ها بیشتر مورد توجه واقع می شوند؛ چرا که نوعروس ها تمام تلاششان را به کار می گیرند تا اولین آشیانه ی زندگی مشترکشان را به بهترین نحو ممکن زیبا کنند و از زندگی کردن در گوشه و کنار خانه ی عشق و احساسشان لذت ببرند! سبک های مختلفی برای چیدمان وجود دارد که برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا نیاز است به خوبی این را بشناسید.

سبک دکوراسیون کلاسیک یا سنتی (Classic home decoration)


دکوراسیون منزل کلاسیک (Classic home decoration)؛ معمولا با وجود یک آشپزخانه اپن بزرگ و یک راه پله مرکزی یا دوبلکس شناخته میشود. سپس با وجود لوازم، اکسسوری و مبلمان منزل، میتوان سبک کلاسیک را به فضای خالی خانه اعمال کرد. این سبک به دلیل اصالت دکوراسیون، آرامش و طبیعت را به روال زندگی شهری تداعی میکند.

مدلی از سبک دکوراسیون مدرن منزل با اکسسوری چوبی و گل
در سبک دکوراسیون کلاسیک بیشترا از اکسسوری های چوبی استفاده میشود.

در سبک کلاسیک دکوراسیون خانه، بیشتر از مبلمان با جزئیات چوبی و رنگهای تیره بهره میگیرند. اساسا، مبلمان از عناصر طبیعی مانند حصیر، سنگ، سرامیک، چرم، چوب و غیره ساخته میشود. بقیه اقلام و اکسسوری منزل نیز همگی با سبک سنتی و یا کلاسیک آمیخته شده و در گوشه های خانه قرار میگیرند.

 

سبک دکوراسیون مدرن منزل (Modern home decoration)


سبک مدرن دکوراسیون خانه (Modern home decoration) برخلاف سبک کلاسیک، بر مفهوم سادگی تاکید دارد. اتاق و پذیرایی منزل شما تا حد زیادی از مبلمان و پرده هایی با رنگ خنثی تشکیل شده است. اصل سبک مدرن، پرهیز از افراط در تزئینات و حفظ عناصر و اکسسوری های ضروری در یک فضا اعم از آشپزخانه، حال، اتاق و دستشویی و حمام است.

سبک دکوراسیون مینیمالیستی (Minimalist decoration)

همانطور که از نام سبک مینیمالیستی (Minimalisiti) پیداست، این سبک زندگی؛ از حداقل وسایل و اکسسوری ها در منزل تبعیت میکند. همچنین، در سبک مینیمال دکوراسیون، بیشتر رنگهای سیاه، سفید و خاکستری غالب است.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی انواع اکسسوری های لازم منزل پرداختیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید و بتوانید از اکسسوری ها بدرستی در بخش های مختلف منزل تان استفاده نمایید.

 منبع: https://pakhshejahani.com/





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 244
|
تعداد امتیازدهندگان : 76
|
مجموع امتیاز : 76
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: